lördag 29 september 2012

Drevrar till salu

Drevrar till salu
För tillfället har jag för få praktikanter i förhållande till antalet drevrar i stallet. Jag skall sälja av Mira så fort som möjligt. En 4 årig tik som driver alla djurslag med ett bra drevsätt och skall. Hon har en valpkull från 2010, Filipgårdens O-kull där avkommorna redan visat prov på bra jaktliga egenskaper. Jag kommer inom kort att presentera flera unghundar som är till salu i kenneln.  
 
Mira på väg ut i rasthagen
 
Praktikanternas vardag på kenneln
Vardagen varierar för mina praktikanter. Hundarna står alltid i fokus, där vid lag finns inga kompromisser. När kenneluppgifterna är lösta har vi flera alternativ att välja på och vi försöker att få vardagen att bli så intressant som möjligt. Det är det viktigt att lyssna till förslag och idéer.
 
Arbetskläderna behöver tvättas

Praktikanten bygger en skohylla till sitt rum

Media
Tidningen "Min jakthund" har headhuntat Svenska Dreverklubben. Jag har blivit tillfrågat av Svenska Dreverklubbens centralstyrelse om jag vill medverka i den insändare som tidningen vill göra om drever. Svaret blev självklart -ja och jag besvarade lydigt tidningens frågor. Här valde jag att i första hand belysa dreverns förträfflighet som jakthund men jag berättade också om hur vi använder denna trevliga ras i vår dagliga verksamhet. Köp gärna upplagan som kommer ut nu i oktober.

Reportage i tidningen min jakthund

Viltkontakt för första gången
Filipgårdens Quincy (3,5 mån) har för första gången i sitt unga liv kommit i kontakt med vilt. En försiktig ansmygning utan skydd gav inget lyckat resultat och tur var väl det. Det han inte visste om var att 3 gräsänder var på väg att anfalla i ryggen.

Filipgårdens Quincy har hittat nya lekkamrater
 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar