söndag 2 september 2012

Quincy har flyttat ut i hundstallet

Filipgårdens Quincy i hundgården
Quincy har flyttat ut till de andra hundarna i stallet. Som stöd i sitt unga hundliv har han mamma Filippa. Båda bor i samma box och verkar trivas alldeles förträffligt. 
 
Quincy och Filippa i hundgården
 
Quincy visar upp sin mörka nos och sina vackra ögon
 
Träningsskjutning
Skjutträningen är A och O inför stundande jaktsäsong. Jag försöker att hålla igång både hagel och kulskyttet under sommaren. Jag tycker skytte är trevligt att ägna sig åt oavsett hur det går i serierna, nästan i alla fall! Självklart är jag mest nöjd när jag skjuter mer än 19 av 25 på trappbanan och ligger på guldserier på älgbanan. Som medlem i Norbergs jaktskytteklubb erhåller medlemmarna en nyckel till anläggningen vilket gör att jag kan träna när som helst då banan är ledig.

Dags att skjuta in studsaren inför årets jakt och framförallt klara av bronskravet

 
Annelie sköter älgen på Norbergs jaktskyttebana
 
 
Äntligen
Vi har inte lyckats upptäcka en ända älgklöv än mindre någon älg på Persbomarken sedan i april.
I onsdags såg jag spårstämplar på vägen ut till harhägnet och jag bedömer att det var ko och två kalvar och ytterligare ett vuxet hondjur. I dag (söndag) fann jag dessa spårstämplar, se bilden. En ko eller kviga av allt att döma. Detta betyder att vi för tillfället saknar varg i området.

Älgspår på Persbomarken
 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar