lördag 16 maj 2009

Barnkrubba på Davidsbo




Idag planerade jag att ta några nya bilder till bloggen. Jag åkte till Davidsbo med kameran uppladdad. Hagarna var fulla med hundar och Amanda jobbade för fullt. Judy tjock som en elefant...Upplagt läge alltså.


Då såg jag något i ögonvrån, en ekorre sprang rakt över gården. Jag kastade upp kameran och knäppte av en serie bilder. Kolla vad jag fångade !!! Klicka på bilden så blir den större.





En ekorre som flyttade sina ungar...om jag inte sett fel så har hon en unge i munnen. Det gick snabbt och jag vet inte var hon gömde dem.






Jag fick en bild till och då var hon nog på väg efter en ny.





Det var en underbar dag och på helgerna jobbar våra tjejer. Det är tre som delar upp helgerna mellan sig: Amanda Fogelberg, Martina Nyström och Lisa Fjellman. Mycket duktiga och som vi planerar för att de skall ta jägarexamen i höst. Vi skulle inte klara oss utan dem




Judy tar igen sig i hagen. Hon har tre veckor kvar tills det är dags. Det ser ut som hon har fler än 10 valpar i sig !!



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar