söndag 1 maj 2011

Dygn 3 efter omstarten kom vildsvinen till foderplatsen vid vedtravsvägen. Vi har för avsikt att hålla igång 2 foderplatser under sommaren för att få vildsvinen att sprida sig på marken. Vi vet fortfarande inte när vi får börja jaga dem.


Här är en av två som hittat tillbaka och verkar trivas med vad som bjuds




Även Mickel passade på att besöka foderplatsen



Vi har väntat på kultingar under våren och nu kan vi konstatera att någon av gyltorna har gått fram med en kull. Det ska bli intressant att följa dem under våren.



En liten ljus kulting mellan två större vildsvin



Filipgårdens Omelia busade utanför hundstallet. Hon knallade ner till ån och trodde i sin enfalld att hon även kunde gå på vatten. Snacka om chock när hon helt plötsligt hamnade under vattenytan. Hon fann sig dock snabbt och började simma mot land, - "ingen rädder för vatten här inte"! Filipgårdens Omelia tar årets första dopp

Att det finns bäver i Norbergsån är känt men jag blir ändå lika fascinerad varje gång jag ser dem. Mitt framför mina ögon kom bävern simmande mellan bostadshuset och hundstallet. Kameran var laddad inne i huset och jag fick några hyggliga bilder av den innan den fortsatte genom vattenfallet och söder ut. Ett trevligt inslag i stadsmiljön.


Bäver mitt i Norberg 50 m från hundstallet

Håkan H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar